Hoppa till huvudinnehåll

Tankesmedja

Nu görs hela hemsidan om, och Logia har fått en tydligare profil. Det är en tankesmedja. Varför denna lek med ord kan någon undra? Mest av allt för att det ligger väldigt nära den ursprungliga idén med företaget. Det som skiljer mest från de etablerade tankesmedjorna är att Logia inte drivs av någon intressegrupp eller har några sponsorer. Detta är ett affärsdrivande företag. Timbro och Agora försöker pådyvla åsikter med en saftig budget, Logia försöker göra det så pass intressant att man kanske kan betala lite för tankarna. Att vara kontroversiell behöver inte vara en nackdel kommersiellt - det är ett missförstånd. Alltså, själva verksamheten har inte ändrats, men tyngdpunkten ligger på produkten. Och även om det fortfarande även är ett förlag som publicerar böcker - så är det ju inte boken som är produkten. När vi producerar ett föredrag så är inte föredragslokalen produkten. Tanken är produkten. Och egentligen är det det som är det som är problemet för förlagsbranschen likväl som massmedia i stort - man har glömt att det viktiga är vad man har att säga - inte hur man paketerar det. Det kommer att hända saker framledes, nya produkter kommer att dyka upp, både på nätet och i bokhandeln. Ge er till tåls och så hoppas vi att ni tycker det blir intressant. Jag tycker det är spännande i alla fall.
Kategori

Kursbanner

ARKIV - Denna del av webbplatsen uppdateras inte.